Help! Hoe werkt horecadrukwerk?
Je bent restauranthouder en je wil graag jezelf een boost geven nu je weer open mag. Gelukkig zijn er verschillende manieren om dat aan te pakken.
Eerst de tafel dekken
Hoe je tafels eruit zien is erg belangrijk. bezoekers willen een schone en verzorgde tafel. Hiervoor kan je servetten bedrukken. Niet papieren servetjes maar echte tafellinnen. Tafellinnen zijn veel luxer en geeft je tafel een verzorgde en luxe uitstraling.
Maak je borden op
De opmaak van het eten is erg belangrijk. Je kan een hamburger gewoon op een plankje leggen en op tafel zetten. Je kan er ook vetvrij papier onder leggen en serveren zodat je hamburger een luxere uitstraling heeft. Horeca gaat niet alleen om het eten maar ook over de beleving.
Straal jezelf uit
Het is heel makkelijk jezelf uit te stralen. Je kan bijvoorbeeld bierviltjes zelf ontwerpen en deze gebruiken in plaats van de groothandel. Ook kan je bijvoorbeeld je eigen bier brouwen en zelf schenken. Voor zelf gebrouwen bier heb je ook leuke etiketjes nodig natuurlijk. Zo kan je het design van de etiketjes en van d bierviltjes op elkaar afstemmen.
Regel de APK op tijd
Met APK wordt bedoeld: Aansteker, Pen, Kurkentrekker. Zorg dat je personeel deze dingen standaard op zak heeft. Dit is erg belangrijk voor als er een kaars opnieuw aangestoken moet worden, of er wordt een fles wijn met kurk besteld. op deze manier kan je personeel gewoon doorwerken zonder vertraging.
Flyeren maar!
Ga eens een keer in de omgeving flyeren. Flyers kan je in grote hoeveelheden gunstig inkopen. Hierdoor kan je in de omgeving flyers door de brievenbus heen gooien. Ook kan je op straat flyers uitdelen. Door de flyers laat je zien dat je er nog bent na al die lockdowns. Mensen hebben behoefte om weer lekker uit eten te gaan dus jij kan daar heel slim gebruik van maken. Zorg dat ze bij jou binnenkomen.
Zorg ervoor dat je bezoekers beleving meegeeft. Hierdoor komen ze ook terug en adviseren ze anderen jouw restaurant. Zorg ervoor dat je blijft hangen en blijf jezelf actief promoten.